Va ser a l'Orient, concretament a la Xina, on es van començar a fabricar estris de ceràmica cuits en forns, fent servir tècniques molt sofisticades.
L'Amèrica prehispànica va conèixer, a tota la seva geografia un auge molt significatius de l'activitat creativa dels terrissaires. De les seves mans, modelats sense torn, sorgiren atuells, encensaries, escultures, estris de cuina, les superfícies dels quals no eren sotmeses a cap procés de vitrificació. Els dissenys s'inspiraven en la cosmogonia, els fets històrics i la vida quotidiana. Es tracta de testimonis artístics de permanent actualitat; de la veu profunda i ancestral d'antigues cultures americanes que ens ensenyen a través del temps, i per mitjà de l'art, cóm eren en la pau i en la guerra, i en què creien.
A Mesoamèrica, Amèrica Central i la zona andina es van concretar els somnis dels terrissaires d'aleshores en éssers que sorgeixen d'una flor de lotus, en jaguars i serps emplomades, en Venus indígenes, en discos de la mort, en gots per a beure la sang dels sacrificis, en figures eròtiques, en éssers de l'inframón, en tasses per a la fumejant beguda de cacau dels nobles, en marcadors pel joc de pilota...
Crònica d'un món perdut, testimonis de fang “més perennes que el bronze”.
La botiga ofereix als seus clients una acurada selecció de rèpliques de ceràmica precolombina, fetes amb el màxim rigor i segons els antics mètodes tradicionals que han sobreviscut fins a avui. Són peces adquirides en origen, moltes de les quals seran úniques en poc temps, doncs l'ofici de l'artesà tradicional s'està extingint de forma accelerada."
Réplicas de cerámica precolombina en la tienda
El oficio de alfarero es uno de los más antiguos del mundo. Los primeros recipientes de cerámica se elaboraron durante el Neolítico para almacenar los excedentes de las cosechas, en los albores de la agricultura.
Fue en oriente, concretamente en China, donde se empezaron a fabricar utensilios de cerámica cocidos en hornos, a partir de técnicas muy sofisticadas.
La América prehispánica conoció, a lo largo y ancho de su geografía, un auge muy significativo de la actividad creativa de los ceramistas. De sus manos, moldeados sin torno, surgían vasijas, incensarios, esculturas, utensilios de cocina, cuyas superficies no sufrían ningún proceso de vitrificación. Los diseños se inspiraban en la cosmogonía, los hechos históricos y la vida cotidiana. Se trata de testimonios artísticos de permanente actualidad; de la voz profunda y ancestral de antiguas culturas americanas que nos enseñan a través del tiempo, y por medio del arte, cómo eran en la paz y en la guerra, y en qué creían.
En Mesoamérica, América Central y la zona andina, se concretaron los sueños de los alfareros de entonces en seres que brotan de una flor de loto, en jaguares y serpientes emplumadas, en Venus indígenas, en discos de la muerte, en vasos para beber la sangre de los sacrificios, en figuras eróticas, en seres del inframundo, en tazas para la humeante bebida de cacao de los notables, en marcadores para el juego de pelota...
Crónica de un mundo perdido, testimonios de barro “más perennes que el bronce”.
La tienda ofrece a sus clientes una cuidada selección de réplicas de cerámica precolombina, hechas con el máximo rigor y con los antiguos métodos tradicionales que han sobrevivido hasta hoy. Son piezas adquiridas en origen, muchas de las cuales serán únicas en poco tiempo, pues el oficio del artesano tradicional se está extinguiendo de forma acelerada.
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